Menu

Nieuws

De nieuwe Bridgestone Turanza 6 belooft meer actieradius


 

Als opvolger van de populaire premium band, de Bridgestone Turanza 5, belooft Bridgestone met de Turanza 6 een nog beter weggedrag en meer tractie op nat wegdek. Daarnaast zal de meerwaarde van Turanza 6 met name duurzaamheid en actieradius zijn. Dankzij nieuwe technologieën en voortschrijdende inzichten op het gebied van rubbersamenstelling en toepassingen denkt men met de Bridgestone Turanza 6 een topproduct te kunnen leveren voor zowel het bestaande wagenpark als het groeiende aandeel elektrisch aangedreven auto's. De EV's zullen gaan profiteren van de lage rolweerstand waarmee een hogere actieradius en langere levensduur voorspelt wordt. Ook gaat de duurzame Turanza 6 naar naar verluid aanzienlijk stiller zijn dan zijn voorganger.

De belangrijkste punten op een rijtje:

- Nieuwe mix van vulstoffen en polymeren, hoge waterafvoer voor topprestaties op nat wegdek. De hogere weerstand tegen chemische reacties maakt de band over het algemeen steviger en zorgt voor een betere spreiding van de vulstoffen.
- 3D Wasbordlamellen (Foto 1), betere drukverdeling voor meer kilometers. De lamellen van de band grijpen in elkaar, waardoor het loopvlak dat in contact komt met het wegdek stijver en slipbestendiger is dan zijn voorganger.
- Nieuwe innoverende schoudernokken (Foto 2), voor een vlottere waterafvoer. Verbetert de grip van de band op nat wegdek door water onder het loopvlak af te voeren en het risico op aquaplaning sterk te verminderen.
- Dunnere karkas- en loopvlaklagen (Foto 3), voor het verminderen van het bandengewicht en minder energieverlies. Het gebruik van lichtgewicht-materialen in het karkas en in het loopvlak van de Turanza 6 zorgt voor een lagere rolweerstand. Zo legt u meer kilometers af met minder brandstof of energie.?  

De Turanza 6 is vanaf januari 2023 op de markt en zal verkrijgbaar zijn in 136 maten van 16" t/m 22". De 16” maten komen pas in 2024 op de markt.


Foto 1, 3D Wasbordlamellen


Foto 2, innoverende schoudernokken


Foto 3, Dunnere karkas- en loopvlaklagen


Bron: Bandencentrum Jan Steverink